DEZE SITE IS NIET MEER IN GEBRUIK! GA NAAR http://FellUponThisPlanet.blogspot.com

zondag 6 februari 2011

Hema eyelinerstift VS Etos eyelinerstift


Al een tijdje had ik de hema eyelinerstift in mijn make-up la liggen, maar nooit had ik er echt naar omgekeken. Ik had hem omdat het me leuk leek, zo'n stift. Maar toen ik laatst in de etos was en zag dat zij óók een eyelinerstift hadden, kreeg ik meteen een soort geniale ingeving: Ik moest die etos eyeliner ook kopen en die vergelijken met de hema eyeliner!


Als eerste de swatches! Ze zijn allebei mooi diep zwart. Alhoewel de hema eyeliner iets minder zwart is dan die van de etos. De etos eyeliner bevat net wat meer inkt lijkt het wel. Ze brengen allebei heel soepel aan, ik hoef helemaal niet hard te drukken ofzo. Ze zijn dus allebei goed gepigmenteerd!


Sorry voor mijn geweldig geëpileerde wenkbrauwen...

Nu komt natuurlijk de echte test! Hoe zijn ze op de ogen? Op het eerste gezicht lijken ze allebei goed, maar ik moet eerlijk zeggen. De hema eyelinerstift was een verschrikking! Hij is totaal niet gepigmenteerd, er komt een soort grijze gloed vanaf. Ook voelt het net als schuurpapier, zo stroef glijd het over je ogen. Het doet gewoon echt zeer! Ik kreeg het er ook niet netjes op, omdat het zo stroef ging.
De etos eyelinerstift daarentegen werkte wél heel goed! Ik heb nog nooit zo'n mooi lijntje met eyeliner gemaakt! Het gaat super makkelijk! Je moet er wel twee laagjes van gebruiken, maar dan heb je wel een mooi, intens zwart lijntje. Ook is het heel makkelijk om te bepalen of je een dik lijntje of juist een dun lijntje wil. Hier nog de foto's van de beide eyeliners apart en het eindoordeel:

























De etos eyeliner is goed gepigmenteerd en werkt heel soepel. Je hoeft niet veel 'kracht' te zetten om een strak lijntje te krijgen. Na twee laagjes is hij goed dekkend. Klein nadeel is dat hij aan het eind van de dag soms afgeeft op je bovenste ooglid.


























Not really my cup of tea. Eerst denk je dat het een goede eyeliner zal zijn. De swatch is ietwat ligt, maar je voelt wel dat je het lijntje soepel kan maken. Op je hand dan, want op je oog werkt het voor geen meter. Het voelt als schuurpapier en het lijkt of er heel weinig 'inkt' uitkomt. Doordat het net schuurpapier lijkt, krijg je een soort raar kronkelig lijntje.

De etos eyelinerstift is zeker weten beter dan die van de hema! De hema eyeliner werkt gewoon niet, punt. Meer kan ik er niet over zeggen!

8 opmerkingen:

  1. Ik heb er eentje van Catrice, die zijn ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ziet ook echt duidelijk het verschil idd. Ik heb er overigens wel een van de hema die het perfect doet.

    http://lifeofroshelle.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je deze twee hebt vergeleken! Nu weet ik meteen welke ik moet kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oehw die van de Etos indd. beter er uitzien,
    ik gebruik zelf die van L'oreal.
    En voor oogpotlood die van GOSH :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je ziet zeker wel goed verschil.. ik ben sowieso geen fan van zulke eyeliners, doe mij maar gewoon een vloeibare eyeliner :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb die van de hema ook en ik vind hem echt heel fijn. Hoelang heb je die van de HEMA eigelijk al want zo'n ding droogt ook uit he. Ik laat het gewoon bij die van de hema. Goedkoper en beter vind ik (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Fleur
    Ja, ik heb hem al best lang, maar ook toen ik hem nog maar net had, was hij al zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow oke misschien een verkeerde gepakt? Volgens mij werd het ook weer net gevuld dus het kan zijn dat ik gewoon een hele nieuwe gepakt.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...