DEZE SITE IS NIET MEER IN GEBRUIK! GA NAAR http://FellUponThisPlanet.blogspot.com

vrijdag 11 februari 2011

Spotify

Dit wordt waarschijnlijk het meest non-beauty artikel ever, maar ik moet dit met jullie delen!
Ik ben (zoals sommigen misschien wel weten) een enorme muziekfreak! Ik ben nog zo iemand die, als ze echt goed zijn, cd's kóópt in plaats van ze download. Natuurlijk download ik ook wel wat, maar het gevoel wanneer je een cd koopt is heel anders dan het gevoel wanneer je iets download.

En downloaden is en blijft natuurlijk illegaal. Altijd heb ik weer een beetje zo'n schuldgevoel boven m'n hoofd hangen als ik iets download. Maar nu is er spotify! Spotify is een super handig muziek programma! Het principe is een beetje ingewikkeld uit te leggen, maar ik zal het proberen! Kortgezegd kan ik denk ik het beste zeggen dat het gewoon één grote mega muziekbibliotheek is met haast alle muziek die je je maar kan bedenken.

Ik denk dat ik maar gewoon moet gaan uitleggen hoe je aan een spotify-account komt, als je het eenmaal hebt gedownload en een account hebt, wijst het meeste zich vanzelf.


1.
Ga naar http://www.spotify.com/ en klik op 'Get Spotify'. Dan klik je op Open. Open is gratis, het verschil met de betaalde accounts is dat je met Open een limiet hebt van 20 uur muziek per maand, maar aan het eind van dit artikel zal ik je uitleggen hoe je van die limiet af komt ;) Je vult de hele boel in en download je het programma.

2.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het nu gaat, want ik heb natuurlijk spotify al gedownload enzo ;) Maar ik denk dat je na het downloaden gewoon het programma kunt openen en kunt inloggen. Je ziet dan het scherm van spotify. Hij vraagt waarschijnlijk of je al je muziekbestanden in de spotifybibliotheek wilt hebben, dit kun je zelf bepalen. Oké! Nu kun je echt beginnen!

3.
Als eerste kun je een afspeellijst aanmaken. Als je op het plaatje kijkt, zie je waar je moet klikken. Je kunt dan een naam geven aan je afspeellijst. Je kunt je afspeellijsten op artiest rangschikken, per maand, of gewoon één grote afspeellijst maken met al je liedjes erin.

4.
Rechts boven in het scherm zie je een zoekbalkje staan. Nu kun je liedjes gaan zoeken en die in de afspeellijsten stoppen. Je zoekt op artiest of nummer en de rest wijst zich vanzelf.

5.
Het laatste in dit stappenplan wat ik je wil vertellen is dat je ook vrienden kan toevoegen aan spotify. Als je een facebook account hebt kun je deze koppelen aan spotify en worden al je vrienden die ook spotify hebben automatisch toegevoegd aan je vriendenlijst. Als je nou een gebruiker in je vriendenlijst wil hebben die geen facebook heeft, of je hebt zelf geen facebook, dan kun je ook via het zoekbalkje zoeken naar gebruikers. Het enigste wat je hoeft te weten is hun gebruikersnaam. Dan typ je in het zoekbalkje in spotify:user:gebruikersnaam Het leuke van die vrienden is dat je bijvoorbeeld liedjes naar een persoon kunt sturen. Ook kun je liedjes delen op twitter en op facebook.

Dit was de uitleg over hoe je een spotify account kan aanmaken. Ik had gezegd dat ik ook zou uitleggen hoe je die 20 uurs limiet kan 'omzeilen'. Je hebt dan een zogenaamde spotify invite nodig. Dit is een code die mensen krijgen die een spotify premium of unlimited account hebben. Als je een code hebt, moet je opnieuw een account aanmaken via https://www.spotify.com/int/get-spotify/free/ 
Maar hoe kom je nou aan zo'n code? Die kun je op veel verschillende plekken vinden. Google wat, of vraag bijvoorbeeld op twitter of iemand een code voor je heeft!

Veel plezier met muziek luisteren ;)

Oja, mijn gebruikersnaam is pikkujuttu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...