DEZE SITE IS NIET MEER IN GEBRUIK! GA NAAR http://FellUponThisPlanet.blogspot.com

vrijdag 22 april 2011

How to: maak je benen summer-ready!

Dit weekend wordt het fantastisch mooi weer! Ik ga lekker buiten zonnen, misschien ga jij nog even naar het strand of naar het zwembad. We dragen korte rokjes, bikini broekjes, kortom: je benen zijn weer zichtbaar. Maar hoe zorg je ervoor dat je winterbeentjes worden ingewisseld voor zomerbeentjes? Oftewel: hoe maak je je benen summer-ready?


1. 
Scrubben
Doe dit niet vlak voordat je gaat zonnen! Dit hele stappenplan moet je minstens een dag voordat je je benen gaat showen uitvoeren, het is namelijk super slecht om met net gescrubte benen te gaan zonnen. Met scrubben haal je namelijk eigenlijk het bovenste laagje huid weg, en die bied bescherming tegen de zon. Als je het een dagje van te voren doet, kunnen je benen even bijkomen en worden je benen sneller bruin.
Scrub je benen bijvoorbeeld met deze Wai Wang scrubcrème van Rituals!

2.
Scheren/ontharen
Die wintervacht moet nu echt omgewisseld worden voor gladde benen! Je benen zijn nu helemaal vrij van dode huidcellen (die heb je immers weg gescrubt), kun je ze gaan ontharen. Ik scheer mijn benen, maar als jij het fijn vind om ze te harsen (pijnlijk! Maar wel 6 weken lang gladde benen!) kan je dat natuurlijk ook doen. Ik heb zelf nog nooit geharst, dus ik kan daar geen dingen over zeggen.
Als je gaat scheren zorg ervoor dat je een scherp mesje gebruikt en scheerschuim. Dit is wel zo fijn voor je benen. En neem er ook je tijd voor! Hoe vaak heb ik wel niet gedacht: even snel snel snel, en vervolgens had ik allemaal wondjes op m'n been.

3.
Hydrateren
Altijd nadat je je benen hebt onthaart en gescrubt, moet je je benen insmeren met een lekkere bodylotion of body butter. Ik vind zelf body butter het fijnst, bijvoorbeeld die van de bodyshop. Heerlijk! Als je erg droge benen hebt, kun je ook het best body butter gebruiken, dit hydrateert namelijk meer dan een bodylotion.
De lekkere body butters van The Body Shop

4. 
Voeten verzorgen
Niet alleen je benen zijn belangrijk, ook je voeten! Ze krijgen deze zomer heel wat te verduren (zand, chloorwater, en ga zo maar door), dus je voeten mogen ook wel wat extra verzorging gebruiken. Masseer ze eerst lekker in met een voetcrème of een bodylotion en lak je teennagels dan in een zomers kleurtje. Zo staan ze ook mooi in je nieuwgekochte sandalen of slippers!

5.
Het echte werk!
En nu natuurlijk waar je het allemaal voor doet, het kleurtje! Bruine benen zien er prachtig uit, maar je moet het wel goed doen. Altijd zonnebrand op smeren met een factor die voor jou goed is. En liever een beetje een te hoge factor dan een te lage. Één keer insmeren heeft ook geen zin, dus na een tijdje moet je weer even opnieuw de zonnebrand erbij halen. Blijf ook niet de hele dag in de zon zitten, dit is ook superslecht voor je huid! Als dit je allemaal iets te lang duurt, kan je natuurlijk ook aan de slag gaan met zelfbruiner.

Ik hoop dat jullie wat aan dit stappenplan hebben en dat jullie nu helemaal klaar zijn voor de zomer! Ik wil in ieder geval!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...